ПАСПОРТ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

Закладу дошкільної освіти

(ясла-садок) №7 “КАЛИНКА” Сарненської міської ради

на 2021-2022 н.р.

Сарни 2021

 Зміст

ВСТУП

Розділ І

УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1.1. Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної  освіти.

1.2. Режим роботи закладу

Розділ ІI

ПРІОРІТЕТИ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Розділ ІII УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗДО

3.1. Кадрове забезпечення

3.2. Використання інноваційних технологій в роботі педагогів у 2021-2022 н.р.

3.3 Середовище ЗДО № 7 “Калинка” м.Сарни

3.4 Внутрішня система забезпечення якості освіти

Розділ ІV ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1 Мета та завдання

4.2 Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

4.3 Види і типи занять

4.4 Орієнтовний розподіл навантаження на дитину на тиждень

Розділ V

МОНІТОРИНГ ПОКАЗНИКІВ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Розділ VІ

 ПОРТРЕТ ВИПУСКНИКА 

6.1 Показники компетентності

6.2 Наступність ЗДО та ЗЗСО

Розділ VІІ

ПРАВА ТА ОБОВ‘ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ І БАТЬКІВ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Розділ VIII

ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

Розділ IX

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

ВСТУП

  Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7 “Калинка” Сарненської міської ради (далі ЗДО № 7) у 2021/2022 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Паспорт освітньої діяльності ЗДО №7 “Калинка” на 2021/2022 навчальний рік розроблений на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з  оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021.

Паспорт освітньої діяльності окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Паспорт освітньої діяльності визначає:

• загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

• перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

• форми організації освітнього процесу;

• систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Зміст паспорту освітньої діяльності передбачає:

• формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

• виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

• утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

• розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання паспорту освітньої діяльності:

• забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

• створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

• забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

• створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості,доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

• турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

• максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

• творча організація (креативність) освітнього процесу;

• варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

• забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

• єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

• забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

• організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

• забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

• корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;

• підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

 Організація освітнього процесу в ЗДО №7 “Калинка” у 2021/2022 навчальному році буде спрямована на реалізацію таких завдань:

  • впровадження оновленого Базового компоненту дошкільної освіти;
  • створення безпечного середовища для організації освітнього процесу;
  • забезпечення та оснащення середовища для  інклюзивної освіти;
  • реалізація принципів демократизації, гуманізації, індивідуалізації та інтегративності освітньої роботи;
  • оновлення якісного освітнього процесу;
  • забезпечення системи якості освіти

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти — Державного стандарту дошкільної освіти України.

 Обов’язковий мінімум передбачає:

 • компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

 • надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

 • формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

• забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

  Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи. Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Паспорт освітньої діяльності ЗДО № 7 ”Калинка” складено на основі виявлених потреб колективу та батьків вихованців, проблемного аналізу освітнього процесу, моніторингових досліджень рівня розвитку вихованців, пріоритетного спрямування закладу. Терміни реалізації паспорту освітньої діяльності закладу дошкільної освіти передбачено на період 2021-2022 н.р. 

Розділ І

 УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1.1. Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти

    Освітня діяльність в ЗДО № 7 “Калинка” м.Сарни здійснюється відповідно до Законів України:

 – «Про освіту»;

– «Про дошкільну освіту»;

– «Положення про дошкільний навчальний заклад» (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305);

– «Базового компоненту дошкільної освіти» (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, наказ МОНУ від 12.01.2021 № 33;

– «Про застосування державної мови в освітньому процесі», лист МОНУ № 1/9-581 від 17.09.2019;

– «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів» (затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234);

– Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 28.08.2021 № 8 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19)»;

– «Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності» (затверджено наказом МОНУ від 20.04.2015 № 446);

– «Щодо організації медико – педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти», лист МОНУ № 1/9-765 від 12.12.2019;

– «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родинами учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками», лист МОНУ № 1/9-766 від 12.12.2019;

– «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти», лист МОНУ № 1/11- 1491 від 14.02.2019;

 – «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами», лист МОНУ № 1/9-561 від 20.10.2016;

– «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах», лист МОНУ № 1/9-454 від 02.09.2016;

– «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах», лист МОНУ № 1/9-456 від 02.09.2016;

– «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців», лист МОНУ № 1/9-546 від 11.10.2017;

–  «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», лист МОНУ № 1/9249 від 19.04.2018;

– «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів», лист МОНУ № 1/9-454 від 02.09.2016;

– Власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

 1.2.  Режим роботи закладу:

 Заклад дошкільної освіти розрахований на 3 вікові групи, з них у 2021/2022 навчальному році у функціонуватимуть такі групи:

• 1 раннього-молодшого віку (3-й та 4-й роки життя);

• 1 дошкільного молодшого-середнього віку віку (4-й та 5-й роки життя);

• 1 дошкільного середнього-старшого віку ( 5-й та 6-й роки життя).

  Діючі групи укомплектовані за зазначеними вище віковими показниками. В інших приміщеннях розташовані музично – фізкультурна зала, кабінет психолога, кабінети інших фахівців закладу.

 Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем, з режимом перебування дітей: 10 годин 30 хвилин (07:30 – 18:00). Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.

   Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 122 календарних дні:

• літні — 92 календарних днів з 1 червня по 31 серпня включно;

• осінні — 5 календарних дні з 25 жовтня по 29 жовтня включно;

• зимові — 10 календарних днів з 27 грудня по 05 січня включно;

• весняні — 10 календарних дні з 28 березня по 06 квітня включно.

   У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча та художньо-продуктивна діяльність, тижні безпеки життєдіяльності, тощо.

  Мова освітнього процесу — українська.

Розділ ІI

ПРІОРИТЕТИ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

В умовах оновлення змісту дошкільної освіти через формування принципово нових підходів, відповідно до виявлених досягнень, недоліків, запитів батьків та державних вимог, з метою створення найкращих умов для розвитку дітей, зміцнення їх психофізичного здоров’я, педагогічний колектив дошкільного закладу спрямовує свою діяльність на вирішення таких пріоритетних завдань:   

 1. Удосконалювати форми роботи щодо формування комунікативно – мовленнє- вої  компетенції дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.

 2.  Інтеграція сучасної ЛЕГО-технології в освітній процес закладу дошкільної  освіти.

 3. Дотримання гігієнічних навичок, соціальної дистанції, збереження та зміцнення здоров’я дітей шляхом використання нетрадиційних форм і методів фізкультурно-оздоровчої роботи з вихованцями.

 4.  Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дошкільнят в системі взаємодії всіх компонентів.

ПРІОРІТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА ОЗДОРОВЧИЙ ПЕРІОД 2022 РОКУ

1.Створення умов для ефективного оздоровлення дітей влітку шляхом упровадження сучасних освітніх технологій збереження і формування здоров’я. Дотримуватись рекомендацій щодо організації дітей у період карантину.

2. Продовжити роботу над формуванням у дітей навичок орієнтування в екстремальних ситуаціях, практичного формування навичок безпечної  поведінки, усвідомлення цінності власного життя і здоров’я.

3. Продовжувати  поглиблену роботу над створенням емоційної сфери дітей дошкільного віку, формувати у них правильні ціннісні орієнтири засобами мистецтва – творчості, пізнання й відображення світу через емоції та почуття, засобами музики, театралізованої, ігрової, суспільної діяльності.                                                                                     4. Удосконалення рівня розвитку мови дошкільників засобами художньої літератури.

Основними компонентами надання дітям якісних освітніх послуг є:

  • впровадження та дотримання оновленого державного освітнього стандарту;
  • організація занять з LEGO-конструюванням в закладі дошкільної освіти;
  • використання різноманітних засобів освітнього впливу на дитячу особистість;
  • забезпечення інтеграції змісту освітнього матеріалу і зацікавленості дітей пізнанням навколишньої дійсності.

  Запорукою успішної реалізації ключових завдань організації та змістового наповнення освітнього процесу у закладі має стати : високий рівень внутрішньої самоорганізації педагогічного колективу, творчий та інтелектуальний потенціали педагогічних кадрів, орієнтація на дітей – як центр освітнього процесу, якість надання освітніх послуг.

Розділ ІII

УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗДО

 3.1. Кадрове забезпечення

 Адміністрація закладу постійно опікується питанням фахового зростання працівників та створенням позитивного психологічного мікроклімату в колективі. Відповідно до штатного розпису, в закладі працює 25 працівників, з них  — 9 педагогічні кадри, які організовують освітній процес.

ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДУ

ПедагогиОсвітаКваліфікаційний рівень  
9 т.р.10 т.р.16/11т.р.
Директор
Вища педагогічна  1  
Вихователь-методистВища педагогічна  1  
Практичний психологВища педагогічна  1  
Інструктор з фізкультуриСередня спеціальна1    
Керівник музичнийСередня спеціальна1    
Виховательбакалавр 2   
ВиховательВища освіта  3  

  Для вдосконалення якості дошкільної освіти та підвищення фахового рівня педагогічних працівників у закладі створено належні організаційно-методичні умови, завдяки яким простежується цілеспрямована взаємодія методичної служби з педагогічним колективом. Особливу увагу приділено саморозвитку, самоосвіті, професійному вдосконаленню педагогів, наданню їм можливості розкрити свій творчий потенціал, опинитися в ситуації успіху, шляхом курсової перепідготовки, самоосвіти, активних та інтерактивних форм роботи з педагогами. Кожним педагогом, для опрацювання і впровадження в організацію освітнього процесу у своїй групі, обрано інноваційну технологію, як тему з самоосвіти.

ПОКАЗНИКИ РОЗПОДІЛУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗА ВІКОМ

До 30 років31-40 років41-50 років51 і більше
4 (44,4%)2  (22,3%)3 (33,3%)0

 ПОКАЗНИКИ РОЗПОДІЛУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗА СТАЖЕМ

До 3-х роківВід 3 до 10 роківВід 10 до 20 років20 років і більше
1431

  ПІДЛЯГАЮТЬ КУРСОВІЙ ПЕРЕПІДГОТОВЦІ у 2021 – 2022 н.р. підлягає вихователь Білотіл О.М., освіта: вища незакінчена (бакалавр), попереднє проходження курсів 27.04.2017 року.

 3.2. Використання інноваційних технологій в роботі педагогів у 2021-2022 н.р.

п/пНазва та автор інноваційної методики чи технологіїПедпрацівник, що впроваджує інноваціюКількість груп, вікова категорія
1.“Складання описових розповідей за допомогою мнемотаблиць” Автор: Л.М. ЧалаБілотіл Т.О.різновікова група молодшого – середнього віку ( діти 4-го та 5-го років життя)
2.“Розвиток логіко-математичних здібностей дітей дошкільного віку (за паличками Кюізенера). Автор: Д. КюізенерБілотіл О.М.різновікова група раннього – молодшого віку ( діти  3-го та 4-го років життя)
3.Інноваційна  LEGO-технологія “Шість цеглинок” Упорядник: О.РомаБортнік Н.Ф.різновікова група молодшого – середнього віку (діти 4-го та 5-го років життя)
4.“Розвиток зв’язного мовлення дошкільників за допомогою мнемотехніки” Автор: К. ДудинКорж Н.В.різновікова група середнього – старшого віку  (діти 5-го та 6-го років життя)
5.Кольоротерапія Укладач: І.М.СкрипникУгніва М.В.3 групи (від 2 до 6 років)
6.“Розвиток мовлення за допомогою схем-моделей М.Гавриш” Автор: М.ГавришШтик О.М.різновіковагрупа середнього – старшого віку (діти 5-го  та 6-го років життя)
7.“Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей” Автор: М.ЄфименкоКузло Л.В.3 групи (діти від 2 до 6 років)

3.3 Середовище ЗДО 7 “Калинка” м.Сарни

Предметно-просторове середовище закладу сучасне, різноманітне, як в кожній віковій групі так і в ЗДО. Відповідає вимогам всебічного розвитку дитини. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків відповідає віковим вимогам та поновлюється впродовж року. До поповнення ігрових осередків залучаються батьки вихованців. Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір — музично-спортивна зала, кабінет практичного психолога, ігрові майданчики. Проте, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на середньому рівні (56%), враховуючи необхідність забезпечення іграшками та навчально-ігровими посібниками відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання.

3.4 Внутрішня система забезпечення якості освіти.

Мета: постійне та послідовне підвищенні якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО№7 “Калинка” м.Сарни.

Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

 1. Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО.

2. Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у дошкільному закладі, та оцінка їх динаміки.

3. Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів.

4. Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти.

Напрями, показники, методу збори інформації для оцінювання якості освітньої діяльності.

Напрями, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів у ЗДО №7 “Калинка” м.Сарни визначається за результатами аналізу діяльності закладу освіти за минулий навчальний рік та анкетування педагогічних працівників, батьків, співбесід з вихованцями щодо якості провадження.

Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО№7 “Калинка” м.Сарни є: вивчення документації, спостереження, опитування (анкетування, інтерв’ювання) усіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, дітей, батьків вихованців) та спостереження за дітьми в різних видах діяльності. А також медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та станом здоров’я дітей на заняттях з фізкультури (система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання).

Зміни та доповнення до напрямів, показників, методів збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності в ЗДО№7 “Калинка” м.Сарни ухвалюються відповідним рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом керівника закладу.

Орієнтовні напрями, показники, методу збори інформації для оцінювання якості освітньої діяльності

Напрям оцінюванняПоказникиМетоди збору інформаціїТермін проведення
Освітнє середовищеЗабезпечення освітнього простору ЗДО (музично-фізкультурної зали, груп, кабінетів) обладнанням відповідно до Типового перелікуСпостереження, обговоренняУпродовж року
Забезпечення навчально-наочними посібниками та іграшками відповідно до Типового перелікуСпостереження, обговоренняУпродовж року
Стан території та приміщень. Відповідність санітарно – гігієнічним вимогамСпостереження, вивчення документаціїУпродовж року
Дотримання вимог безпеки життєдіяльності вихован-ців та охорони праці працівниківСпостереження, вивчення документаціїУпродовж року
Освітня діяльністьСистема внутрішнього моніторингуВивчення документації2 рази на рік
Організація та здійснення освітнього процесу в дошкільному навчальному закладіСпостереження оцінка, вивчення документаціїУпродовж року
Рівень реалізації компетентнісного підходуСпостереження, оцінка, вивчення документаціїУпродовж року
Діяльність вихователяСпостереження, вивчення документаціїУпродовж року
Організація та здійснення методичної роботиВивчення документаціїУпродовж року
Співпраця з батьками вихованцівОпитування, вивчення документаціїУпродовж року
Результати освітньої діяльностіРівень засвоєння вихованцями вимог БКДО за освітніми напрямамиСпостереження, співбесіди, ознайомлення з роботами вихованців, моніторингУпродовж року

 Основними засобами політики забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО №7 “Калинка” м.Сарни є:

• забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»);

• дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників (ст. 42 Закону України «Про освіту»);

• запобігання та протидія булінгу (цькуванню);

• створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами).

Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО.

2. Підвищення якості освіти в ЗДО на основі прийняття ефективних управлінських рішень.

3. Створення атмосфери довіри до ЗДО серед педагогічних працівників та батьків вихованців.

 Розділ ІV

 ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1 Мета та завдання:

створення в ЗДО№7 “Калинка” м.Сарни інтегрованої освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну і доступну освіту, що забезпечує рівні стартові можливості для повноцінного фізичного і психічного розвитку дітей, як основи їх успішного навчання в школі в умовах інтеграції зусиль сім’ї і закладу дошкільної освіти.

Основними завданнями виступають:

1. Впровадження сучасних форм управління якістю освіти дошкільників шляхом введення:

 • нових умов і форм організації освітнього процесу (перевага надається ігровій, спільній і самостійній діяльності дітей);

• новітніх освітніх технологій;

• оновлення методичного і дидактичного забезпечення.

2. Створення системи консультування і супроводу батьківської громадськості.

3. Удосконалення стратегії і тактики побудови розвивального середовища ЗДО№7 “Калинка” м.Сарни, що враховує принцип динамічності і розвиваючого навчання, вікові психологічні і фізичні особливості вихованців та сприяє самореалізації дитини в різних видах діяльності.

4. Оптимізація освітнього процесу шляхом:

• осучаснення та гуманізації педагогічного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі виховання і навчання, впровадження нових форм діяльності ЗДО в умовах модернізації дошкільної освіти;

• впровадження передових педагогічних ідей, новітніх освітніх технологій, що сприяють ефективному розвитку пізнавальних здібностей дошкільників в різних видах дитячої діяльності;

• формування комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей;

• формування основних компетенцій дошкільників відповідно освітнім напрямам Базового компонента дошкільної освіти;

• охорони життя і здоров’я дітей, оновлення та удосконалення форм, змісту, методів фізкультурно-оздоровчої роботи і шляхів формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я;

• оновлення стратегії і тактики взаємодії педагогів з батьками.

4.2 Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріативної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

№ з/пПрограма та методичне забезпеченняРеквізити щодо затвердженя програмиВік дітей
Інваріантна частина
1Освітня програма “Дитина” (Г.В.Бєлєнка, О.Л. Богініч, В.М. Вертугіна та ін.; Київ 2020)Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-4960 від 23.07.2020 р.)Від 2 до 7 років
Варіативна частина
2Парціальна програма “Музично-казкові намистинки” ( І.Є. Трофімченко та ін.; Тернопіль:  Мандрівець, 2019)Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 04.12.2018р. № 22.1/12-Г-1056)4-й р.ж.
3Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років “Кольорові долоньки” (Ликова І.В., Веста: Видавницво “Ранок”, 2007р.)Видано за ліцензією ТОВ Видавництво “Ранок”Від 2 до 6 років
4 Парціальна програма “Про себе треба знати, про себе треба дбати” (Л.В. Лохвицька; Тернопіль: Мандрівець, 2014 р.)Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 08.11.2013р. № 14.1/12-Г-632)Від 2 до 6 років
5 Програма розвитку дитини “Безмежний світ гри з  LEGO” (Близнюк В.Ю., Борук О.П., Гонгало В.Л. Та ін.; Київ, 2016р.)Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти (лист Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти” МОН України від 28.12.2015 №2.1/12-5-150)Від 2 до 6 років
6 Парціальна програма “Радість творчості”(Р.М.Борщ, Д.В.Самойлик; Тернопіль: Мандрівець, 2013р.)Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.05.2012р. № Г-106)Від 2 до 7 років

 4.3 Види і типи занять

З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2021/2022 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів.

 Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):

• фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);

• групові (10-12 дітей);

• індивідуально-групові (4-6 дітей);

• індивідуальні (1-4 дитини).

За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

• заняття із засвоєння дітьми нових знань;

• заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;

• контрольні заняття.

За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться:

• інтегровані;

• комплексні.

Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей. Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей. Планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу. Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція — це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу. Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, керівник музичний, інструктор з фізкультури) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах. Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей.

 Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:

• ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та ін.); 

• спостереження;

• пошуково-дослідницька діяльність;

• екскурсії;

• театралізована діяльність;

• трудова діяльність;

• самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.

За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладено за змістовними освітніми напрямами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.

Тривалість занять становить:

• у І-ІІ молодшій групі  віку (3-й та 4-й роки життя) — до 15-20  хвилин;

• у ІІ молодшій-середній  групі (4-й та 5-й роки  життя) — не більше 20-25 хвилин;

• у середній-старшій групі (5-й та 6-й роки життя) — не більше 25-30 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

4.4 Орієнтовний розподіл навантаження на дитину на тиждень

Інваріантна складова

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініямиОрієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами
І-ІІ молодша група (3-4 р.ж.) “Сонечко”ІІ молодша-середня група (4-5 р.ж.) “Золота рибка”Середня-старша група (5-6(7) р.ж.) “Ромашка”
Ознайомлення із соціумом12     1
Ознайомлення з природним довкіллям11    2
Художньо – продук-тивна  діяльність: музична діяльнісь образотворча діяльність аплікація/ліплення літературна діяльність театралізована діяльність    2 1   1 1   1    2 1   1 1   1    2 1   1 1   1
Сенсорний розвиток1
Логіко-математичний розвиток112
Здоров’я та фізичний розвиток333
Розвиток мовлення122
Грамота11
Медіаосвіта1
Підготовка руки до письма1
Загальна кількість занять на тиждень141619
Гурткова робота11
Максимальна кількість занять на тиждень**141620
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах )3,55,38,3
Варіативна складова гурткова робота (за вибором)
Фізкультурно – оздоровного спрямування 11
Інтелектуально – пізнавального  спрямування 1 
Художньо – естетичного  спрямування (музичний) 1 
Художньо – естетичного  спрямування (нетрадиційне малювання)  1
Художньо – естетичного  спрямування (конструювання з підручних матеріалів)  1

 Тривалість інтегрованого заняття дещо збільшується за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп -15-20 хвилин, середніх -20-25 хвилин, старших -25-30 хвилин.

Не дозволено вимагати від дітей виконання домашніх завдань.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

• ранкової гімнастики;

• гімнастики пробудження;

• занять фізичною культурою;

• рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

• загартування;

• фізкультурних хвилинок під час занять;

• фізкультурних пауз між заняттями;

• фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

• оздоровчих заходів з використанням арт-терапевтичних технологій.

Розділ V

МОНІТОРИНГ ПОКАЗНИКІВ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 В ЗДО № 7 “Калинка” м.Сарни, щороку здійснюються заходи (моніторинг) щодо визначення стану забезпечення якості освітнього процесу. Моніторинг передбачає збір, системний облік, обробку та аналіз інформації про організацію та результати освітнього процесу, для подальшого ефективного розв’язання завдань управління якістю освіти.

Мета: якісна оцінка та корекція освітньої діяльності, умов середовища для попередження можливих несприятливих впливів на розвиток дітей дошкільного віку.

Завдання моніторингу:

• збір, обробка та аналіз інформації з різних аспектів освітнього процесу;

• вживання заходів щодо посилення позитивних і одночасно послаблення негативних факторів, що впливають на освітній процес;

• Моніторинг здійснюється відповідно до вимог «Базового компонента дошкільної освіти України», освітніх програм, річного плану роботи ЗДО № 7 “Калинка” м.Сарни, з метою виявлення динаміки, тенденцій і закономірностей та прогнозування подальшого розвитку дитини дошкільного віку.

Його проведення організовано:

• у жовтні 2021 року – початковий моніторинг (для виявлення напряму і корекції освітньої роботи з дітьми);

• у квітні 2022 року – підсумковий моніторинг (підбиття підсумків життєдіяльності дошкільників за тривалий період, визначення рівня досягнень дітей та виконання освітніх програм, перегляд підсумкових занять).

з/пЗаходиМетаТермін виконання
1Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей.Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми лініями у групах09.2021   05.2022
Відстеження результатів освітньої роботи для дітей низького і нижче середнього рівня розвитку.(За потреби)
Виявлення рівня реалізації завдань програми.Квітень 2022
Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі.
2
Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками.Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності, визначення проміжних результатів.1 раз в квартал
3Аналіз планів освітньої роботи з дітьми.Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти.Щотижня
4Анкетування, тестування педагогів, батьків.Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків.За потреби/протягом року
5Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів.Визначення рівня професійної компетентності педагогів.10.2021 04.2022
6Моніторинг стану здоров’я дітейВизначення груп здоров’я за підсумками поглибленого медичного огляду09.2021 05.2022
7Моніторинг стану ЗДОВизначення індексу здоров’я дошкільників1 раз на місяць,  1 раз на квартал.
8Моніторинг фізичного розвитку дітейВиявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей09.2021  05.2022
9Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік, літній періодВиявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем.05.2022 08.2022

  Матеріали щодо організації і проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку згідно з «Базовим компонентом дошкільної освіти України», показники досягнень дітей, діагностичний інструментарій, методику обстеження, характеристику рівнів засвоєння програмових вимог розроблено відповідно до методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з «Базовим компонентом дошкільної освіти»: методичний посібник» (за загальною редакцією Т. В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал — Тернопіль: Мандрівець, 2021р.).

Вікова групаФорма дослідженняІнструметарій
діти віком від 2 до 3 роківМоніторинг якості освіти-дидактичні ігри та вправи; -розвивальні ігри ; -вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; -анкетування (опитування) батьків; -аналіз мовлення батьків і рідних дитини; – міні-заняття з окремими дітьми; -спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані).
діти віком від 3 до 4 роківМоніторинг якості освіти-дидактичні ігри та вправи; -розвивальні ігри ; -вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; -анкетування (опитування) батьків; -аналіз мовлення батьків і рідних дитини; – міні-заняття з окремими дітьми; -спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані).
діти віком від 4 до 5 роківМоніторинг якості освіти-контрольні та підсумкові заняття; -міні-заняття з окремими дітьми; -спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); -бесіда з дітьми (як допоміжний метод); -вивчення продуктів праці вихованців (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); -контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи – у вересні, контрольні зрізи – у грудні та січні, підсумкові зрізи – у квітні)
діти віком від 5 до 6 роківМоніторинг якості освіти-контрольні та підсумкові заняття; -міні-заняття з окремими дітьми; -спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); -бесіда з дітьми (як допоміжний метод); -вивчення продуктів праці вихованців (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); -контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи – у вересні, контрольні зрізи – у грудні та січні, підсумкові зрізи – у квітні)

Розділ VІ

 ПОРТРЕТ ВИПУСКНИКА

6.1 Показники компетентності

Психофізіологічний розвиток:

• має зрілі мозкові структури та функції;

• характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;

• проявляє достатню рухову активність;

• проявляє умілість рук, практичну вправність;

• здорова, не має хронічних захворювань;

• володіє основними гігієнічними навичками;

• знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;

• володіє основами безпеки життєдіяльності; • працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження;

• користується як провідною правою/лівою рукою;

• не заїкається і не має інших невротичних проявів.

Інтелектуальний розвиток:

– володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;

– уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;

– диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);

– здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;

– усвідомлює основні зв’язки між явищами;

– має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює;

– встановлює логічну послідовність подій;

– відтворює зразок на вимогу;

– робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;

– розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;

– диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;

– розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє;

– знайома з деякими основами початкових наукових знань.

Мотиваційний розвиток:

• хоче йти до школи;

• вирізняється високою допитливістю-розвинена пізнавальна мотивація;

• може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;

• має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;

• свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;

• зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;

• у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується;

• має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

Емоційний розвиток:

• переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;

• сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;

• знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;

• адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;

• утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;

• чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;

• оптимістично ставиться до проблем і труднощів, має сформоване почуття гумору;

• володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.

Розвиток вольової сфери:

• свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;

• концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;

• мобілізує себе на виконання завдання;

• розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;

• звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;

• конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;

• доводить розпочате до кінця; • може відстояти власну точку зору.

Соціальний розвиток:

• приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;

• відкрита контактам, комунікабельна;

• прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;

• уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;

• узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;

• реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;

• намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;

• орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію; • усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки

• володіє більш-менш адекватною самооцінкою;

• поважає себе та інших; • має сформований обрис дитячого світогляду, елементарну систему ставлень.

• визнає свої помилки; дотримується своїх обіцянок.

6.2 Наступність ЗДО та ЗЗСО

Випускники ЗДО №7 “Калинка” м.Сарни в подальшому мають змогу за місцем проживання навчатися в закладах загальної середньої освіти, ліцеях.

З метою створення єдиного освітнього простору для розвитку дитини на етапі переходу від дошкільної до початкової ланки освіти між ЗДО №7 та Сарненським ліцеєм №1 ім. Т.Г. Шевченка  складено план наступності на навчальний рік,  який ухвалюється педагогічною радою закладу. Директор ЗДО №7 затверджує план, директор ліцею погоджує його.

Методична робота по наступності організована за двома напрямами:

• інформаційно-просвітницьким;

• практичним.

Наступність передбачає встановлення зв’язків між дошкільною ланкою освіти та початковою школою в умова НУШ за напрямами:

• психофізичний розвиток;

• формування особистості;

• зміст освіти;

• методи навчання і виховання.

Організаційні завдання для забезпечення наступності:

• узгодженість питань щодо розвитку навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку та 1 класу, організацій з ними освітнього процесу;

• максимальне охоплення дітей 5 річного віку дошкільною освітою та надання їй якісних освітніх послуг.

Умови реалізації наступності:

• довготривале співробітництво;

• планомірна та систематична робота колективів;

• комплексі методичні заходи; • результативність; • поступовий різнобічний розвиток дитини; • успішний перехід дитини до школи;

• розширення кругозору дитини;

• позитивне ставлення до школи;

• адаптація до шкільного навчання.

 Розділ VІІ

 ПРАВА ТА ОБОВ ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ І БАТЬКІВ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

     Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

 Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.         

   Статтею 55-ю Закону України «Про освіту» визначено права та обов’язки батьків здобувачів освіти. Ця стаття починається із того, що виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини. Далі безпосередньо йдеться про батьків здобувачів освіти.

Батьки мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

• виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до здоров’я свого й оточуючих, довкілля;

• сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

• поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

• дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя.

• настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

• формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

• виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

• дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

  У ч. 4 ст. 55 Закону вказано, що держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї. При цьому органи державної влади та місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

   Статтею 36 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено Права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють.

Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

• вибирати дошкільний навчальний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

• обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного навчального закладу;

• звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей; • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді.

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

• виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

• забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь якою формою;

• постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

• поважати гідність дитини;

• виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв. 

Розділ VIII

ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім’ї, організовано роботу по консультуванню батьків (в онлайн режимі):

• організація індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;

• організація заочного консультування через листування, в телефонному режимі, через організацію роботи сайту закладу дошкільної освіти, батьківських групах у «Viber».

ЗДО №7 “Калинка” м.Сарни здійснює консультативну допомогу батькам або особам, які їх замінюють, із питань:

• соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

• вікових, психофізіологічних особливості дітей;

• психологічної готовності до навчання у школі;

• профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

• організації ігрової діяльності;

• організації харчування дітей вдома;

• створення умов для за загартування і оздоровлення;

• соціального захисту дітей із різних категорій сімей;

• забезпечення проти епідеміологічних умов перебування в дошкільному закладі в умовах карантину.

 Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років) проводиться підгрупами та індивідуально.

Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів: вихователів, практичного психолога, вчителя – логопеда, медичного працівника.

Також, з метою поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей раннього та дошкільного віку, доступності здобуття дошкільної освіти, педагогічний колектив закладу здійснює (дистанційно) соціально-педагогічний патронат сімей, діти яких не відвідують дошкільний заклад, але проживають на його території обслуговування у консультативному центрі.

Пріоритетні напрямки роботи з батьками:

• всебічне вивчення становища, статусу родини та моделі взаємодії з ними для здійснення диференційованого підходу;

• залучення батьків до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей;

• сприяння підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, а також питань навчання і виховання дошкільнят;

• залучення батьків до активної участі в заходах, що проводяться в дошкільному закладі, формування в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка як однодумців і спільників;

• формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності за максимальне забезпечення дитині повноцінного життя в майбутньому.

 Розділ IX

 ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО визначено:

 • відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку відповідно до вимог «Базового компонента дошкільної освіти»;

 • внутрішній моніторинг якості освіти;

 • самооцінювання освітньої діяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

У якості інструментарію можна використати регіональні карти спостереження або кваліметричну модель Єльникової Г.В. (лист МОНУ від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»).

Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватись принципів академічної доброчесності, у тому числі справедливого оцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти».

Самооцінювання освітньої діяльності включає:

• самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО №7 “Калинка” м.Сарни;

• оцінювання педагогічними працівниками своєї діяльності.

Поділитися